HANDELSBETINGELSER & PRIVATLIVSPOLITIK
Disse vilkår og betingelser (herefter ”Betingelser”) gælder for alle køb, som private kunder foretager via vores hjemmeside. Ved at afgive en ordre hos os, accepterer du disse Betingelser.
Alle priser er angivet i DKK og EURO og inkluderer moms, medmindre andet er specificeret.
Vi forbeholder os retten til at ændre priser, yde rabatter eller rette eventuelle prisfejl.
Produkternes tilgængelighed kan variere, og vi kan ikke garantere, at alle varer er på lager.
Når du har afgivet en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail.
En bindende købsaftale er først indgået, når du modtager en forsendelsesbekræftelse fra os.
Hvis et produkt er udsolgt, eller der opstår problemer med din bestilling, kontakter vi dig hurtigst muligt.
Vi accepterer følgende betalingsmetoder: [Dankort, Visa, MasterCard, PayPal, MobilePay.].
Betalingen trækkes, når ordren er bekræftet, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din valgte betalingsmetode.
Eventuelle gebyrer (fx betalingsgebyrer) vil fremgå tydeligt, inden du afslutter købet.
Leveringstiden varierer afhængigt af den valgte leveringsmetode. Forventet leveringstid er 2-5 hverdage.
Forsendelsesmuligheder og omkostninger fremgår ved kassen.
Hvis din levering er forsinket eller bortkommer, bedes du kontakte os på [email protected]
Vi leverer pt. til følgende lande/områder: Danmark og hele EU.
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen.
For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du give os en skriftlig meddelelse (mail eller standardfortrydelsesformular) og returnere varen i samme stand og i original emballage.
Du afholder som udgangspunkt selv omkostningerne ved returnering, medmindre andet er aftalt.
Vi tilbagebetaler beløbet senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen retur, forudsat at betingelserne for fortrydelsen er opfyldt.
•Hvis du ønsker at returnere eller ombytte en vare, skal du kontakte vores kundeservice på [email protected]
Returnerede varer skal være ubrugte og i original emballage.
Ombytninger kan ske, hvis den ønskede vare er på lager.
Refundering sker til samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved købet, inden for 7 dage efter modtagelsen af den returnerede vare.
Alle produkter er omfattet af 2 års reklamationsret i henhold til gældende dansk forbrugerlovgivning.
Hvis du oplever problemer med et produkt, bedes du kontakte os med en beskrivelse af fejlen, hvorefter vi vil vejlede dig om den videre proces.
Viser det sig, at produktet er defekt, dækker vi rimelige omkostninger i forbindelse med reparation, ombytning eller refundering i overensstemmelse med gældende lov.
Vi behandler personoplysninger i overensstemmelse med vores Privatlivspolitik (jf. Del 2 herunder).
Ved at anvende vores webshop og tjenester accepterer du, at vi indsamler og behandler de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din ordre.
Vi deler ikke dine personoplysninger med tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at gennemføre leveringen eller krævet ved lov.
Care Tracker ApS hæfter ikke for direkte eller indirekte tab, som måtte opstå ved brugen af webshoppen eller de købte produkter, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning.
Vi kan ikke drages til ansvar for forsinkelser eller problemer forårsaget af tredjepartsleverandører (f.eks. fragtfirmaer).
Disse Betingelser er underlagt dansk ret.
Eventuelle tvister, som måtte opstå i forbindelse med køb via vores webshop, skal indbringes for de danske domstole som værneting, medmindre andet følger af ufravigelige regler.
•Hvis du har spørgsmål om disse vilkår og betingelser, er du velkommen til at kontakte os:
•E-mail: [email protected]
•Adresse: Kalkbrænderiløbskaj 6A, 2100, København Ø.
Ved at bruge denne webshop og foretage køb, accepterer du ovenstående Betingelser. Vi anbefaler, at du læser dem grundigt, inden du handler.
Care Tracker ApS (”vi”, ”os”, ”vores”) er dataansvarlig for de personoplysninger, som vi behandler om dig, når du eksempelvis er kunde hos os, abonnerer på vores nyhedsbrev, kontakter os eller besøger vores hjemmeside. Nedenfor kan du læse, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at skrive til os på [email protected]
Vi behandler dine personoplysninger i følgende tilfælde:
1. Når du er kunde eller repræsenterer en af vores kunder, herunder også i processen op til etablering af kundeforholdet
2. Når du repræsenterer en af vores leverandører eller samarbejdspartnere
3. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev
4. Når du kontakter os via mail eller telefon
5. Når du besøger vores hjemmeside.
Vi behandler dine oplysninger til følgende formål:
Når du er kunde hos os eller repræsenterer en af vores kunder:
• At kunne kommunikere med dig og behandle henvendelser
• At kunne levere kontraktligt aftalte ydelser og services
• At kunne overholde vores juridiske forpligtelser og rettigheder
• At kunne dokumentere aftaler og andre forhold.
Når du repræsenterer en af vores leverandører eller samarbejdspartnere:
• At kunne kommunikere med dig og behandle henvendelser
• At kunne levere kontraktligt aftalte ydelser og services
• At kunne overholde vores juridiske forpligtelser og rettigheder
• At kunne dokumentere aftaler og andre forhold.
Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev:
• At kunne sende dig relevante nyheder og informationer om vores produkter og services.
Når du kontakter os via mail eller telefon:
• At kunne kommunikere med dig og behandle henvendelser
• At kunne dokumentere indholdet af din henvendelse gennem opbevaring af mails og eventuelle optagelser af telefonsamtaler.
Når du besøger vores hjemmeside:
• At kunne stille vores hjemmeside og dens funktioner til rådighed for dig
• At kunne foretage tilpasning, analyse og statistik på baggrund af oplysninger om dit besøg, hvis du har givet samtykke til det.
I visse situationer kan vi videregive dine personoplysninger til andre modtagere. Dette gælder særligt i følgende tilfælde:
Når du er kunde hos os eller repræsenterer en af vores kunder:
• Videregivelse til vores samarbejdspartnere, fx i forbindelse med rådgivning.
• Videregivelse til offentlige myndigheder, fx hvis det kræves for at overholde en retlig forpligtelse.
Når du repræsenterer en af vores leverandører eller samarbejdspartnere:
• Videregivelse til vores samarbejdspartnere, fx i forbindelse med rådgivning.
• Videregivelse til offentlige myndigheder, fx hvis det kræves for at overholde en retlig forpligtelse.
Når du kontakter os via mail eller telefon:
• Videregivelse til offentlige myndigheder, fx i forbindelse med akutte henvendelser, hvor vi kan videregive din henvendelse til borgeres bopælskommuner eller politiet.
Derudover benytter vi en række databehandlere, som behandler personoplysninger på vores vegne. Der er indgået databehandleraftaler med disse for at sikre, at gældende databeskyttelsesregler overholdes.
I visse tilfælde kan dine personoplysninger blive overført til modtagere uden for EU/EØS, fx ved brug af eksterne databehandlere.
Disse overførsler er sikret ved relevante garantier såsom EU-Kommissionens standardkontraktbestemmelser (jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 46(2)(c)) eller Kommissionens afgørelse om et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau (jf. artikel 45). Kontakt os gerne for yderligere information herom.
Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det tjener et legitimt formål. Generelt gælder dog følgende retningslinjer:
Kunder eller repræsentanter for kunder:
• Oplysninger i regnskabsmateriale opbevares i 5 år efter afslutningen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører.
• Korrespondance mv. opbevares så længe kundeforholdet består og i en periode herefter af hensyn til dokumentation, indtil eventuelle forældelsesfrister er udløbet.
Leverandører eller samarbejdspartnere:
• Oplysninger i regnskabsmateriale opbevares i 5 år efter afslutningen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører.
• Korrespondance mv. opbevares så længe samarbejdsforholdet består og i en periode herefter af hensyn til dokumentation, indtil eventuelle forældelsesfrister er udløbet.
Nyhedsbrevsmodtagere:
• Vi opbevarer dine oplysninger i 5 år efter afmelding for at dokumentere korrekt indhentet samtykke.
Henvendelser via mail eller telefon:
• Vi opbevarer dine oplysninger, indtil de ikke længere er nødvendige for at behandle henvendelsen eller for eventuelle dokumentationshensyn.
• Eventuelle optagelser af telefonsamtaler kan opbevares i op til 30 dage af hensyn til dokumentation, fx ved akutte henvendelser.
Besøgende på hjemmeside:
• Oplysninger behandles i forbindelse med cookies og analyseværktøjer. Opbevaringen afhænger af de enkelte cookies. Se vores evt. særskilte cookiepolitik for nærmere oplysninger.
I visse situationer kan vi vurdere, at længere opbevaring er nødvendig for at kunne fastlægge eller forsvare et retskrav.
Vi behandler dine oplysninger på følgende retsgrundlag:
• Databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(b) (nødvendigt for opfyldelse af en kontrakt)
• Databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(c) (nødvendigt for at overholde en retlig forpligtelse)
• Databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f) (nødvendigt for at forfølge en legitim interesse)
• Databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(a) (dit samtykke)
Vi behandler personoplysninger om brugere af Care Trackers GPS-enheder på vegne af og efter aftale med brugerens bopælskommune eller eventuelle pårørende. I den sammenhæng fungerer vi som databehandler.
Har du spørgsmål til behandlingen af personoplysninger for specifikke brugere, skal du rette henvendelse til bopælskommunen eller pårørende.
Er dit spørgsmål akut og af betydning for brugerens velbefindende, er du velkommen til at kontakte os direkte på telefon + 45 42 42 90 60
Du har en række rettigheder i henhold til Databeskyttelsesforordningen:
• Ret til at trække dit samtykke tilbage: Hvis behandlingen sker på baggrund af samtykke, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage.
•Ret til indsigt: Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig.
• Ret til berigtigelse: Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig rettet.
•Ret til sletning: I visse tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig.
• Ret til begrænsning af behandling: Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine oplysninger.
• Ret til indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores behandling.
• Ret til dataportabilitet: Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og få dem overført til en anden dataansvarlig.
Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, bedes du kontakte os. Du kan læse mere om dine rettigheder på Datatilsynets hjemmeside.
Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, har du ret til at klage til Datatilsynet. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Ved at bruge vores webshop, produkter og tjenester accepterer du ovenstående vilkår og denne privatlivspolitik.